Inwoners van gemeente West Maas en Waal kunnen vanaf 15 januari meldingen doen via een nieuwe app: MijnGemeente app. Het gaat om meldingen in de openbare ruimte zoals kapotte verlichting, zwerfafval, verstopte riolering of losse tegels op straat of omgewaaide bomen. 

Samen werken aan leefbaar West Maas en Waal

Wethouder Ans Mol is enthousiast over de nieuwe gebruiksvriendelijke app: ‘Inwoners zijn de ogen en oren van onze gemeente. Met deze nieuwe app kunnen inwoners snel en makkelijk een melding doen als ze iets zien. Ze kunnen foto’s toevoegen en een exacte locatie doorgeven. Dat is voor onze medewerkers van de buitendienst erg handig. Zo werken we samen aan een leefbaar West Maas en Waal’. 

Inwoners krijgen terugkoppeling

Een ander voordeel van deze nieuwe app is dat inwoners automatisch een terugkoppeling krijgen. Zo weet de melder wanneer het is opgelost. Dit kan overigens alleen als het mailadres is ingevuld. Bij anonieme meldingen kan dat uiteraard niet. Een ander voordeel is dat inwoners alle meldingen op een kaart kunnen zien. Als een melding al bekend is, is een nieuwe melding niet meer nodig. 

De app is gratis te downloaden

De app is gratis te downloaden in de Google Play store of Apple store. Na het installeren van MijnGemeente app moeten gebruikers zich eenmalig aanmelden. Heeft u geen smartphone? Geef meldingen dan door via www.westmaasenwaal.nl/meldingdoen of bel 140487.​

gemeenteapp en qr code

De app van gemeente West Maas en Waal vervalt

Inwoners konden voorheen meldingen doen via de speciale app van de gemeente West Maas en Waal. Deze app vervalt 15 januari helemaal.